Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka

20.03.2011 08:51
Uživatel: Medvěd
Odpovědí na téma: 10
Text: 

Asi každý z nás občas zajde do nějakého podniku a poté příjde na placení účtu... V Česku by mělo spropitné činit 10 - 15% z částky za konzumaci... Já teda nevím jak vy, ale už jsem v několika případech nedal ani kačku navíc, páč jsem nebyl prostě s obsluhou spokojen... Ochota personálu se mnohdy nedá poznat z celkového dojmu z podniku... Když jsem spokojený, tak prostě spropitné dám, páč dělá podstatnou část výdělku pro obsluhující personál... Jsem pouze já takový blbec, který si myslí, že má být obsloužen s ochotou, nebo mám vysázet na stůl spropitné vždy a s úsměvem na tváři vypadnout ven..?

Váš e-mail: 

Reakce čtenářů

 
20.03.2011 09:37 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Vidím to stejně. Jsem-li spokojena, dávám 10%, pokud nejsem spokojena, nedám nic.

 
20.03.2011 10:08 Uživatel: Medvěd
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Dáváš 10%, pokud jsi spojena..? Tož já se s číšníkem raději nespojuji... Smějící se

 
21.03.2011 14:21 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

MrkajícíTož to víš no, chybka se vloudila a to zpropadené "ko" mi tam vypadloSmějící se..už je opraveno:).DíkyLíbající

 
20.03.2011 09:57 Uživatel: Armin
Věk:  30

Město:NothingTown

089.png
100-500
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Já s tím souhlasím, a navíc nevím, proč bych měl mít povinnost dávat spropitné. To, že má číšník malý plat, je mi, jako hostovi, naprosto uloupené.

Pokladní v hypermarketech mají taky malý plat a nikdo jim spropitné nedává. A to ty pokladní mají občas i maturitu, narozdíl od mnohých číšníků.

 
20.03.2011 10:13 Uživatel: Medvěd
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Těch případů, kdy jsem nedal ani korunu, bylo skutečně málo... Navíc jsem vždy obsluze sdělil, proč jsem tak učinil, s čím jsem nebyl spokojený, aby si nemysleli, že jsem pouze škrt... Nevím, jestli si z toho vzala obsluha ponaučení, ale snad pochopili, že to byla pouze jejich blbost a ne moje lakota...

 
20.03.2011 10:28 Uživatel: Julie
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

  Já dám podle spokojenosti. Ale už se mi stalo, že jsem dala a pochválila i když jsem spokojená nebyla. Protože šlo o mladou slečnu, které se nahrnulo v jeden čas moc lidí a na oběd se čekalo. U jednoho stolu už to pán nevydržel a nadal jí, co čert nechtěl tak mu při placení napočítala víc, takže ji seřval znova. K nám došla uplakaná i když v tom byla nevinně,protože nestíhala kuchyň.

 
21.03.2011 13:07 Uživatel: Avatárek
Věk:  37

Město:Olomoucko

1368097599_avatar-smile.jpg
13000-14000
Administrátor
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Spropitné dávám vždy, ale jeho výše se odvíjí od kvality obsluhy. Někdy pětikoruna, jindy třeba i dvacka. Fakt jak kdy.

 
22.03.2011 07:53 Uživatel: Honza
Věk:  59
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Já spropitné dávám, protože vím, že mají malé platy, a měly je i v minulém režimu, takže se toho moc nezměnilo, ale pokud je obsluha velmi špatná, tak nedám. Je ovšem otázka, jak má být číšník nebo servírka, příjemný/á po celou pracovní dobu, která mnohdy trvá déle jak 8 hodin.Líbající

 
23.03.2011 07:59 Uživatel: Veselka
Věk:  34
Sweete.gif
3000-4000
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Na druhou stranu, pokud jim to vadí..dělat to nemusí. U mě něco takového není omluva, v žádné profesi.

 
22.05.2011 10:01 Uživatel: Aleš
Věk:  29
Téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Text uživatele: 

Takže za prvé. Až mě ta paní v hypermarketu provede prodejnou a doporučí mi nějaké zboží a ktomu mi to s úsměvem naskládá do košíku, nechám také s úsměvem deset procent. Za druhé maturita není žádným důkazem, že servis bude v pořádku. A za třetí. Spropitným si platíte servis hlavně na příští návštěvu 90 procent číšníků ma pamatováka na ksichtíky, takže při spropitném 10 procent a více dostanete 100% servis při příští návštěvě. Je si chytráci představte, že by byl servis započítán už v ceně jídla, jak je tomu třeba ve Francii. V tu chvíl,i by zde také převážně vládla kamená tvář. 
Bez motivace, by byla naše gastronomie ještě horší než je. Tak si prosím uvědomte co to tu blejete za sračky. Děkuju s pozdravem Bálek

Vaše odpověď

 
Reagujete na téma: Spropitné jako odměna pro obsluhu, ne povinnost zákazníka
Jméno: Věk:  Pohlaví: 
Datum přidání:
V rámci uchování anonymity prosím neuvádějte skutečné jméno, napište přezdívku.
Bydlím ve městě (nepovinný údaj)
Prosím používejte háčky a čárky nad písmeny. Ostatním se bude Váš text lépe číst. Děkujeme :-)
Kliknutím na imgmanager.gif vložíte obrázek  Kliknutím na link.gif vložíte odkaz na web
Ochrana proti spamu

10 nejnovějších témat v kategorii:

Hlavní nabídka

Jsme na Facebooku

MUDr. Zbyněk Mlčoch Alkoholik.cz Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty on-line.cz Příznaky a projevy nemocí Rady a návody Bylinky pro všechny