Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?

31.01.2014 21:49
Uživatel: MitsCa
Odpovědí na téma: 10
Text: 

Vzhledem k tomu, že celkem jezdím autem, tak si všímám čím dál tím více různých z 90% nesmyslných informací na informačních tabulích na Pražském okruhu a na dálnici D1.

Jak to asi mají zařízené, že znají aktuální stav silnic - to se spoléhají na předpověď počasí nebo na kamery na cestách? Asi jo. Něco tam napíšou (navíc jen česky) a pak asi hodinku dvě spinkají.

Beztak jde zas a furt jen o buzeraci, protože směrem od letiště nedávno byla 80ka až za druhý tunel a přitom cesta byla mokrá, byly 3 stupně nad 0. Za druhým tunelem omezení zrušeno, ale tam sněžilo a byl -1 - a jet se mohlo klasicky 130 km/h. Prostě nesmysl.

 

Pak tunely na pražském okruhu - kua na co stavěli, když to furt zavírají? Teď (je to asi 3 týdny) tam hořel kamion a je to zavřené (nebo předevčerem bylo). Když se dělá kontrola, tak je to taky omezené ale nikdy tam není nikdo vidět. Navíc jak nějaký pán správně dnes na Impulsu říkal - jak je to svedeno do jednoho tubus, nedá se tam jet bez zavřeného přísunu vzduchu z venku. To nepostavili tak, aby větráky byly tak výkoné, aby stíhaly odsávat smrad z aut?  

 

Pak bych mohl pokračovat s vlakovými přejezdy - jede vlak, projede, ale signalizace furt bliká. Proč, když další vlak nejede a ten co projel jen tak zpátečku nedá? Znám pár přejedů, kde to někdo nastavil hlavou - začne blikat, za 15 s jede vlak, projede a za 3 sekundy po posledním vagónu signalizace končí.  Ale většinou začne signalizace, čeká se doba jak prase, protože vlak ještě stojí třeba na zastávce (- viz přejezd u Karlštejna - signalizace začíná houkat, když vlak přijíždí do stanice Karlštejn ale přejezd je až za stanicí anebo z druhé strany projede vlak, zastaví ve stanici, ale signalizace furt jede a skončí až odjede ze stanice. Vlak nečouhá do přejezdu, další 2 vlaky by se tam vešly -) a pak až to vypnou.

 

Fakt se mi zdá, že tyhle posty (ať už vedoucí, co to nařizují nebo ti, co to dělají a mohou sami nastavovat) zastávají lidi, co nemají rádi druhé a vyžívají se v tom, když mohou druhým život znepříjemnit.

 

Některým to asi nepřijde, ale pokud jezdíte více a projíždíte třeba stejným úsekem několikrát, tak vás to už nas. štve.

Prostě mě tyhle věci vadí a k tomu hláška na úřadech, když se ptám, kdy bude to a to: "Ze zákona na to máme 30 dní."  To už se mi otvírá kudla v ruce. Stačí říct přece - "myslím, že byste to mohl mít příští týden". Ale státní úředníci, to je děs běs.

Dík, že jsem se mohl vykecat.

Váš e-mail: 

Reakce čtenářů

 
31.01.2014 22:10 Uživatel: Barča
1564813088_lvice.jpg
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

To už je takový folklór v republice. Není to jen PHA plná nesmyslů.

Nejsme v tom ale sami. V PL najdeš přechod pro chodce na dálnici, nebo taky na mapě most přes řeku, který je ale jen v mapě …

 
01.02.2014 07:39 Uživatel: parek
Věk:  34

Město:vesnice

parek.jpg
3000-4000
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

jizdy po D1 spocitam na jedne ruce takze to nejak neresim

 

ale ty prejezdy to je nekdy fakt neco, vcera sem stal u koleji, zacla blikat cervena, asi po minute seteprv spustily zavory a behem tri sekund proficel rychlik

 

 
01.02.2014 18:20 Uživatel: Hříbeček
Věk:  68
1374524401_002.JPG
3000-4000
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Mitco, na otázku proč bliká signalizace u přejezdu Ti mohu dát dost vyčerpávající informaci. Začátek blikání je daný zábrzdnou vzdáleností (ta se vypočítává dle traťové rychlosti, váhy, účinku brzd atd.). Tudíš logicky je dosti dlouhá, aby fíra měl čas zastavit před přejezdem pokud by se tam něco dělo.  Konec signalizace je daný uvažovanou nejdelší délkou vlaku. Tudíš první spojená náprava odpojí signalizaci. Zapnutí i vypnutí signalizace se děje v tak zvaném izoláku a vždy toto obsloužení má na starost první náprava vlaku. To že signalizace jde i když stojí vlak ve stanici je daný tím, že některá náprava stojí v " izoláku" a zabezpečovací zařízení nemá danou informaci, že vlak projel a tudíš nemůže ukončit signalizaci a zvednout šraňky. Pokud Ti stačí jen takovéto krátké vysvětlení, dobrý, pokud by jsi chtěl obšírnější, dej mail a vysvětlím Ti to podrobně.

P. S. Nikdo to nevypíná ručně vše je v automatice zabezpečení.

 
01.02.2014 21:40 Uživatel: Medvěd
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Ano, pokud to ROI v noci nerozebere…Problém železniční signalizace je trošku složitější, taková situace, kdy stojí třeba odstavené vagony na koleji dlouhou dobu, kola korodují a jsou třeba podsypané pískem a nesignalizují na panelu obsazenou kolej, to je na delší povídání…

 
02.02.2014 11:59 Uživatel: Hříbeček
Věk:  68
1374524401_002.JPG
3000-4000
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Medvěde, kola v místě kde jsou na kolejnici tak nerezaví, ale zbytek nákolku a okolku ano. Jelikož jsou tyto vago'ny, ale za izolákem tak to ničemu nevadí. Kolej je neustále obsazená. Potom při posunu nebo jízdě je problém ze signalizací, ale první brzdění to spraví. Špalky to ošoupou. Problematika AŽD se tady nedá popisovat, to víš i Ty, ale aspoň něco na vysvětlení.

 
01.02.2014 21:53 Uživatel: MitsCa
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

To je mi jasné, že je to automat. Mám rozum (nebo aspoň myslím ). Ale jak jsem psal, vlak projede a stanice je tak daleko, že by se tam vešel další vlak a stejně to ještě bliká a až se rozjede to zhasne. Ano, asi tam stojí v tom místě sepnutí, ale jaký debil to tak nastavil?

 

Další věc - začátek blikání - u nás v Beskydech to fakt začíná blikat tak 10-15 s před příjezdem vlaku a to tam jezdí jak courák, tak osobní vlak, který extra pomalu nejede. A oba se vypínají po odjetí cca 3 sekund - zadek vlaku je "skoro nadosah". Naproti tomu na Praze Západ je přejezd, kde jezdí většinou jen courák a to se zapne a čekáš a čekáš a čekáš. Projede a čekáš a čekáš než dorazí na zastávku, která je zase asi o 400 metrů za přejezdem.

 

Teorii znám, jen by mě zajímalo, jací k. k. ti to tak nastavujou a proč. S bezpečností to nemá co dělat.

 

 

 
02.02.2014 11:30 Uživatel: Hříbeček
Věk:  68
1374524401_002.JPG
3000-4000
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

S bezpečností to má co dělat. Neustále je to o tom jaká je tam traťová rychlost, sklonové poměry atd. Není to o tom jakou rychlostí tam ten vlak jede, ale jaká max. rychlost tam byla konstruována. Podle ní se musí dělat i zábrzdná vzdálenost.

 
02.02.2014 21:21 Uživatel: MitsCa
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Bohužel teorie, příručky a nařízení jdou velice často proti zdravému rozumu a praxi.  

 
02.02.2014 22:06 Uživatel: Hříbeček
Věk:  68
1374524401_002.JPG
3000-4000
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Ano i tak bývá.

 
01.02.2014 21:57 Uživatel: MitsCa
Téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Text uživatele: 

Ještě ad pražský okruh a informační cedule:

Bývá na nich třeba napsáno, že Tunel Lochkov uzavřen. Jenže on je otevřen jeden tubus pro oba směry, takže lidi to ignorují a třeba dnes je opravdu uzavřen celý.

Proč je tak složité tam napsat - Tunel Lochkov - provoz omezen na jeden tubus?  

Ti, kteří to neznají, pak sjedou radši a musí přes centrum, kde se pěkně zasekají.

Vaše odpověď

 
Reagujete na téma: Informační cedule, tunely a vlakové přejezdy - ovládá je někdo s mozkem?
Jméno: Věk:  Pohlaví: 
Datum přidání:
V rámci uchování anonymity prosím neuvádějte skutečné jméno, napište přezdívku.
Bydlím ve městě (nepovinný údaj)
Prosím používejte háčky a čárky nad písmeny. Ostatním se bude Váš text lépe číst. Děkujeme :-)
Kliknutím na imgmanager.gif vložíte obrázek  Kliknutím na link.gif vložíte odkaz na web
Ochrana proti spamu

10 nejnovějších témat v kategorii:

Hlavní nabídka

Statistiky

Nové odpovědi dnes: 4
Nová témata dnes: 0
Dneska bylo odpovězeno na: 3 témata
Počet témat celkem: 15865
Počet odpovědí celkem: 172057
Počet registrovaných: 4788 uživatelů
Nejčtenější za 7 dní: Jak dlouho cekat s intimnostmi
Nejkomentovanější za 7 dní: Kamarádka mě chce psát v 5 hodin ráno.
Nejvíce navrhované na smazání

Jsme na Facebooku

MUDr. Zbyněk Mlčoch Alkoholik.cz Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty on-line.cz Příznaky a projevy nemocí Rady a návody Bylinky pro všechny