Téma: Zákaz předjíždění na dálnici - začátek a konec zákazu na dálnici
Uživatel: Josefus
Věk: 65
Jak poznam kdy konci snizeni rychlosti a nebo zakaz predjizdeni, kdyz na ceskych dalncich a silnicich zpravidla ukonceni (koncovou) tabuli chybi. U silnice je mi to jasne, ale u dalnice nejsou krizovatky. Nazor nekterych, ze to konci u sjezdu/najezdu se mi ani nechce verit. Co kdyz nekdo jede v druhem/tretim pruhu a sjezd ani nezaregistruje?
(0 lidí)   (0 lidí)  
Stránka otevřena 3023x Předchozí téma | Další téma
Reakce čtenářů
Kde končí omezení není o něčím názoru, ale o platné právní úpravě. Přečíst si můžete ZDE. A že nezaregistrujete sjezd nebo nájezd? No tak toho bych se při omezené rychlosti, nebo zákazu předjíždění určitě nebála
Věk: 65
Dekuji za informaci. Obsah informace odpovida zcela postsocialistickym zemim. Kdysi, v dobe materialniho nedostatku nekdo navrhnul "zlepsovak" jak usetrit tabuli na konci zakazu predjizdeni. A uz to zustalo. Ukoncovani predpisu polohou krizovatky dela situaci velmi neprehlednou a neflexibilni.
Zajimave na tom celem, ze zapadni Evropa toto reseni nezna. Vzdy je tam zacatek a konec, vyznaceny tabuli.
Nemůžu se srovnávat s profi řidiči, ale já ty tabule ani nepotřebuju. Sama vidím, kde můžu bezpečně předjet a o omezení rychlosti to platí zrovna tak.
Koukněte se třeba na Maltu. Ti tam jezdí 60 a před každou nepřehlednou zatáčkou si zatroubí… a stačí jim to
kdy muzes bezpecne predjet vis, ale co kdyz tam zrovna bude stat organ a na kilometrovem rovnem useku bude vybirat protoze tam je plna cara
Barčo, nemusíš být profík. Stačí se jenom věnovat řízení a né se kochat. Víš jak pan doktor vždy dopadl. Pan Josefus si asi udělal řidičák před velmi dlouhou dobou a do teď nejezdil a chybí mu znalosti ze zákona o pozemních komunikacích. Možná by bylo od věci aby navštívil autoškolu a dal si doškolovák. Pak by se přestal divit a odsuzovat to co bez chyb slouží už takovou dlouhou dobu.
Věk: 65
Ziju v zapadni Evrope, mam 2 ridicske prukazy, komunisticky a zapadni. Mam najeto kolem 2 mil. km, v zapadni Evrope a v USA.
Vzadnem jinem narode nenazvou nekoho, ktereho ani neznaji tak rychle za blbce.
Nikdo Tě nenazval blbcem. Já mám najeto možná, spíše o něco víc než Ty. Jezdím od 68. roku jako profík a asi po více státech než Ty. Ale abych se podivoval tomu co neznám, mě do dnešního dne nenapadlo. Spíše se snažím a musím se naučit předpisy té, které země do které jedu. Možná jsem blb, ale ani dnes kdy mi je 65 se nepodivuji nad zákony a jejich zvláštnostěmi, jako se podivuješ Ty. Buď jsi rozumný řidič nebo ne. Nebo když Ti to nesedí tak choď pěšky. Mimochodem s tě mi KM bych se ani nechlubil. To sem tak nějak najezdilm do 80 let.
Bohužel to je typický obrázek našich silnic. Samá omezení, konec omezení nikde a pak se všichni diví, že značky (dočasné) nikdo nerespektuje…
Musíš se řídit rozumem - jak vidíš, že už nějakou chvíli je vše bez překážek, šlápni na to. Pokud však budeš čekat déle, už uvidíš, jak kolem tebe sviští jiní řidiči, takže i takto to lze zjistit.
Mě spíše na dálnici štvou lidi v SUV apod. , kteří jedou 120 v levém a neuhnou. A jsou to hlavně Slováci a Němčouři (i když ti v každém autě) a že jich dnes bylo jak naděláno na D1.
Věk: 65
Asi pred 6 lety jsem jel trasu Brno -Praha; jinde nez vlevo se jet nedalo, ten pravy jizdni proud je (byl) jako valcha. Vsichni jeli vlevo a pak nechali predjet ty rychlejsi.
Ukoncovani omezeni na normalni silnici krizovatkou nachazim velmi podivne a provozu nezdrave.
Ukoncovani omezeni sjezdem a najezdem (co vlastne plati, muze byt mezi tim rozdil kilometru) nachazim primo dobrodruzne. U dalnice se 4 pruhy, bez tabule nad hlavou, jezdec v levem pruhu nejaky najezd a sjezd ani nezaregistruje ) ) ) A najezdy k pumpam platnost neukoncuji, aby to bylo trochu zamotanejsi. Pak se nedivim, ze dela kazdy co chce.
Pane Josef, ja mam podobny problem. Pokud clovek zije cely zivot v tehle republice, pripadaji mu asi pomery na zdejsich silnicich normalni. Pokud jste ale stravil nekolik let na zapade, kde se pro bezpecnost na silnicich dela maximum, pripadate si tu obcas jak v labyrintu nebo v nejake nepodarene komedii. Dalnice Praha-Brno je snad vysmechem pro vsechny ridice!! Jeji kvalita a hlavne jeji cena! Nikde jinde na svete jsem nevidela kriovatku na moste - v Praze ano. Slava prazskym inzenyrum! Najizdite -li ze strakonicke na most a most je plny, muze se vam stat, ze vas nikdo nepusti a vy se na most vubec nedostanete, ledaze tam nekomu natvrdo najedete! Pokud chcete prejet opacne z Barrandovskeho mostu a odbocit na Strakonice a nevite, ze ihned za mostem musite odbocit prudce doleva, mate smulu. Silnice vas vyvede na jiny smer a dalsi moznost se vratit je asi po 30km. Mate-li dovolenou, jej to fuk, ale kdyz zrorvna spechate. Pred par lety jsem jela z Prahy na Plzen. Byla tam stavba na silnici a odbocka na Plzen byla namalovany kus kartonu!! Kdo si ji nevsiml, najel si min. 40km a pak treba potme hledal neosvetlenou odbocku vyzncenou na kartonu. Takhle bych mohla pokracovat dal: ve mestech se stavi nove silnice a chodniky s tim, ze se za pul roku komplet vybouraji, doda se potrebne potrubi a stavi se znovu. Jenze v zime se uz zase rozkopava, ze se zapomnely dat kabely.
Nejvic zahranicnich turistu zahyne na nechranenych prejezdech! Protoze ty uz nikde jinde snad ani neexistuji!! O prazskem tunelu Blanka ani nemluvim!! Ten je produktem soucasne zdejsi politiky!
Takze se priklanim k vasemu nazoru ale bohuzel i s poznamkou, ze proti tomu stejne nic nenadelate!
C´est la vie!
Věk: 65
Možná bychom se divili, kolik řidičů ani neví, kdy projíždějí křižovatkou. Zřejmě k tomu přispívá i právní úprava, která od roku 2001 doznala nemalých změn ve vymezení pojmu „křižovatka“. Zákon o silničním provozu definuje křižovatku jako místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci. Jinou pozemní komunikací, o které pojednává definice křižovatky, se logicky rozumí komunikace jiná než účelová komunikace. Křížení dvou účelových pozemních komunikací, například dvou polních cest, křižovatkou je. Vědět, kdy se nacházíme na křižovatce, má přitom mimořádný význam. Nejenom kvůli povinnosti dát přednost těm účastníkům provozu, jimž ze zákona přísluší. Význam to má i pro platnost významu některých dopravních značek. Tady platí, že zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky, pokud není dříve ukončen jinak. Výjimku představují omezení vyjádřená: svislou dopravní značkou "Zóna s dopravním omezením" (č. IP 25a), které se ukončuje pouze svislou dopravní značkou "Konec zóny s dopravním omezením" (č. IP 25b), svislou dopravní značku "Obytná zóna" (č. IP 26a), jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka "Konec obytné zóny" (č. IP 26b), a svislou dopravní značku "Pěší zóna" (č. IP 27a), jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka "Konec pěší zóny" (č. IP 27b). S křižovatkami se přitom můžeme setkat i na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla. Křižovatkou je i zde každý nájezd a sjezd. Z toho také plyne, že i na dálnici je platnost zákazu, příkazu a omezení vyplývajících ze svislých dopravních značek limitována právě vzdálenější hranicí nejbližší křižovatky. Platí to mimo jiné i pro omezení nejvyšší dovolené rychlosti nebo zákaz předjíždění. Aby příslušná úprava platila i za křižovatkou, je nutné dopravní značky za křižovatkou zopakovat. Naopak odpočívky a čerpací stanice na dálnici mívají povahu účelových pozemních komunikací, takže jejich vyústění na dálnici nelze považovat za křižovatku, se všemi z toho plynoucími důsledky. Autoklub ČR v rámci svého působení v expertní skupině Ministerstva dopravy pro novelu zákona o silničním provozu mimo jiné navrhuje, aby vymezení pojmu křižovatka bylo vráceno zpět k osvědčené úpravě platné do konce roku 2000. Tehdy platilo, že křižovatka je místo, v němž se silnice protínají nebo spojují. Za křižovatku se nepovažovalo pouze vyústění polní nebo lesní cesty na jinou silnici. (prevzany nazor z internetu)
10 nejnovějších témat v kategorii:
Téma |
Odpovědí | Otevřeno |
Datum přidání (Autor) |
---|---|---|---|
Jakou barvu a tvar musi mit parkovaci hodiny? | 10 | 2499x |
23.10.2017 20:25:34 (Listicka) |
Vzdálenost na dání blinkru při odbočení - kolik metrů? | 4 | 3097x |
07.02.2017 23:48:39 (Bobek) |
Točna na fotografii - jde o křižovatku? | 16 | 2715x |
22.12.2016 15:52:56 (Barča) |
Kdy dát blinkr - před křižovatkou nebo až v křižovatce? | 8 | 3199x |
17.11.2016 08:30:28 (lentilka) |
Autosedačka s ISOFIXEM - musí být připevněna bezpečnostním pásem? | 3 | 2216x |
07.08.2016 16:55:41 (parek ) |
Auto parkuje na silnici, při objíždění nutnost vjet na chodník - mohu zavolat Policii? | 64 | 4990x |
24.04.2016 12:19:14 (Pavla) |
Výstražná značka "pozor žáby" - co znamená? | 8 | 3492x |
12.11.2015 21:10:50 (mp) |
Sporná přednost v jízdě - jaké má řešení? | 8 | 3032x |
27.10.2015 20:06:32 (Wolfg) |
Tónovaná folie na zadních autosklech - hrozí pokuta od Policie nebo ne? | 4 | 3385x |
22.05.2014 17:01:04 (patrikH) |
Fotografie a SPZ policejních passatů celé ČR | 19 | 3940x |
01.09.2013 11:19:41 (Avatárek) |