Test se odehrál první květnový týden. Zákazníci si sami natočili pivo, peníze hodili do pokladničky.

Nikdo se jim nedíval na prsty a bylo jen na nich, zda stanovenou částku 1,2 eura za pivo zaplatí.

„Tento test jsme dělali opakovaně a lidé ho znají. Před dvěma lety si pivo ukradlo 10 až 12 procent návštěvníků. Letos, žel, musíme konstatovat, že čestnost lidí klesla - pivo nezaplatilo až 20 % hostů, “ uvedlo vedení chaty na sociální síti.

Navzdory tomu, že test nedopadl nejlépe, v akci chtějí pokračovat. „Věříme, že lidé jsou lepší, nebo je tady na horách trochu změníme.

Tato naše akce nemá nic společného s politikou, ani se životní úrovní - je to pouze o svědomí. Možná se ti, co dnes pivo ukradli, nad sebou zamyslí a změní svůj postoj k cizím věcem. Určitě jim dáme další šanci, “ uvedlo vedení chaty.

Banskobystrický pivovar se rozhodl na příští podobnou akci věnovat sud piva zdarma a výtěžek z testu věnují na charitu.