Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?

30.05.2015 12:06
Uživatel: Dany
1526489412_mozaika_slunce.jpg
5000-6000
Odpovědí na téma: 4
Text: 

Dobrý den všem,

vím, že dodaz je i právní, ale zajímají mě i Vaše zkušenosti s níže popsanou situací.

Dne 22.5.2015 jsem převzala postřednictvím dopravce mnou objednané zboží z jednoho e-shopu s chovatelskými potřebami - jednalo se o 1ks granulí pro psa, které mají vrchní uzavírání zipem. Balík nebyl zjevně jakkoliv poškozen. Druhý den ráno, tedy 23.5.2015 jsem balík rozbalila a granule chtěla použít za jejich účelem. Ovšem po otevření zipu jsem zjistila, že pod ním byl obal poškozen, celý otevřen, jako když pytel s granulemi načnete. Rozhodla jsem se proto ihned odstoupit od kupní smlouvy, neboť obal mohl být takto poškozen již dlouho a doporučená doba spotřeby krmiva po otevření je max. 3 měsíce, jinak ztrácí krmivo na kvalitě.

E-shop funguje i v sobotu, v den, kdy jsem ráno na tuto vadu přišla, tedy jsem ihned po jejím zjištění + v souladu s jejich obchodními podmínkami uvedenými na jejich stránkách, elektronicky (e-mailem) od kupní slmouvy odstoupila včetně odůvodnění + jsem uvedla můj účet, na který jsem žádala peníze vrátit. E-shop mi obratem odstoupení od smlouvy také elektronicky (e-mailem) potvrdil + mi nabídl možnost, že zboží ode mne odebere na své náklady jím zvoleným dopravcem (PPL).  

Dne 28.5.2015 si ode mne dopravce krmivo převzal, vystavil mi potvrzení + mi dne 29.5.2015 e-shop opět e-mailem podvrdil, že vrácené krmivo obdržel, ale s tím, že o dalším postupu ve věci vrácení peněz mne budou kontaktovat. Odepsala jsem ihned, že peníze žádám vrátit na můj účet, jak jsem jim již sdělila. Ještě týž den mi odepslali, že: "pošleme Vám Opravný daňový doklad, který nám obratem naskenujete s podpisem a číslem účtu, a peníze Vám pošleme na Váš účet."

No a teď nevím, jak mám dále postupovat + zda-li je toto správný postup internetového prodejce. Jednak toto nemá napsáno ve svých obchodních podmínkách a jednak jsem takový postup nenašla ani v poradně pro spotřebitele. Tam se v případě internetového nákupu píše, že pokud zákazník písemně (i elektronicky) odstoupí od smlouvy + vrátí prodejci zboží zpět, je prodávající povinen vrátit kupujícímu (spotřebiteli) peníze, které přijal zpět a to nejpozději do 14 dnů od ostoupení od smlouvy kupujícím (spotřebitelem). Dnes je to však již 7 den, kdy jsem od smlouvy odstoupila.

Nakupuji nejen granule pro psy, ale chovatelské potřeby vůbec x let, ne jen z jednoho e-shopu a nikdy se mi podobná situace nestala, jako ta nynější a to ani ve stejném případě či v případě uplatnění reklamace. Vždy stačilo buď písemné nebo elektronické uplatnění mého spotřebitelského práva. Nikdy po mně žádný internetový prodejce nechtěl nejdříve mnou podepsaný a naskenovaný opravný daňový doklad, než-li mi peníze vrátil. Vlastně se mi tato situace v případě internetového nákupu ještě nestala vůbec, ať se jednalo o jakékoliv zboží.

Chtěla bych Vás tedy požádat, co si o tomto myslíte a jaké máte s touto situací zkušenosti Vy.  

Předem děkuji za Vaše názory a rady.  

Váš e-mail: 

Reakce čtenářů

 
30.05.2015 12:39 Uživatel: Inka
Věk:  56
Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Text uživatele: 

Je to v pořádku, oni si tím potvrzeným dobropisem nárokují zpět DPH od státu, protože při prodeji ho museli odvést. Asi mají špatnou zkušenost, když totiž vrátíte napřed peníze zpět zákazníkovi a pak chcete potvrdit a on to neudělá nemůžete nárokovat zpátky DPH. Čím dříve potvrdíte, tím dříve vám to vrátí.

 
05.06.2015 18:16 Uživatel: Dany
1526489412_mozaika_slunce.jpg
5000-6000
Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Text uživatele: 

Děkuji za odpověď a objasnění Inko. Nicméně se to vyřešilo samo. Pár dní jsem nereagovala a dnes kouknu do bankovnictví a ejhle, peníze vráceny zpět, aniž by mi to třeba dali vědět - denně do bankovnictví nekoukám. Víc se mi nikdo neozval a nic po mně nechce. Jinak s tím DPH nevím, jestli to je nějaká novinka, ale jak jsem psala v dotazu, v minulosti po mně nikdy žádný internetový prodejce nic vytisknout, podepsat a zpět naskenovat nechtěl - nastala-li situace stejná či reklamace + též se jednalo o vrácení peněz. Ale protože mě to stejně zajímá, jak to vlastně je, rozhodla jsem se, že se zeptám přímo v poradně pro spotřebitele

 
30.05.2015 15:46 Uživatel: Avatárek
Věk:  37

Město:Olomoucko

1368097599_avatar-smile.jpg
13000-14000
Administrátor
Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Text uživatele: 

Právní dotazy je lépe pokládat ve webu k tomu určeném. Jde o spřátelené stránky - Bezplatná právní poradna online. Dotazy do webu poradny je možné poslat v liché týdny v pondělí po 10. hodině nebo formou online chatu v sudé týdny v sobotu po 9. hodině.

 

Tento web (www.MojeStarosti.cz) není primárně určen k právnímu poradenství a právníci sem nechodí.

 
03.06.2015 22:49 Uživatel: Dany
1526489412_mozaika_slunce.jpg
5000-6000
Téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Text uživatele: 

Ahoj Avi, já vím, že to je spíše dotaz pro práv. poradnu, ale zajímaly mě i zkušenosti ostatních, přeci jen elektronicky nakupuje snad téměř každý. Zřejmě však nikdo podobnou zkušenost nemá

Vaše odpověď

 
Reagujete na téma: Odstoupení od smlouvy - je postup prodávajícího správný?
Jméno: Věk:  Pohlaví: 
Datum přidání:
V rámci uchování anonymity prosím neuvádějte skutečné jméno, napište přezdívku.
Bydlím ve městě (nepovinný údaj)
Prosím používejte háčky a čárky nad písmeny. Ostatním se bude Váš text lépe číst. Děkujeme :-)
Kliknutím na imgmanager.gif vložíte obrázek  Kliknutím na link.gif vložíte odkaz na web
Ochrana proti spamu

10 nejnovějších témat v kategorii:

Hlavní nabídka

Jsme na Facebooku

MUDr. Zbyněk Mlčoch Alkoholik.cz Kuřákova plíce.cz Bezplatná právní poradna.cz Psychotesty on-line.cz Příznaky a projevy nemocí Rady a návody Bylinky pro všechny